Een aantal toetsen van het toetsenbord van Sjaan haar Acer laptop, nog geen jaar oud en de topper uit de reeks, weigeren dienst. Schoon maken helpt niet. Een zoektocht op internet leert dat het een veel voorkomend probleem is bij Acer laptops. Een ontwerpfout? Dan maar contact gezocht met de leverancier Office Centre. Tot op heden hebben zij nog niet gereageerd. Bij Acer een account aangemaakt en het probleem gemeld. Jan van de Nederlandse helpdesk is een aimabel persoon, die zijn best doet. Het probleem is niet zo eenvoudig op te lossen. Het machien moet uit elkaar en alleen geautoriseerde dealers mogen dat. Daarnaast is dat Acer geen groot merk is in Indonesiƫ, er zijn maar een beperkt aantal leveranciers en geen enkele zit op Bali. Jan geeft aan dat de laptop op kosten van Acer kan worden opgehaald en verzonden naar de dichtst bij zijnde leveranciers en na reparatie wordt teruggezonden. Onduidelijk is of we een vervangend apparaat krijgen voor the time being.
Zelf heb ik via email contact gemaakt met Mitra Sarana Computer, de enige computerwinkel in Singaraja. Op mijn email wordt geantwoord dat het toetsenbord kan worden gemaakt. Het gaat twee dagen duren mede omdat er onderdelen moeten worden besteld. Als oplossing hou ik achter de hand het kopen van een los toetsenbord met een USB-aansluiting. Op internet wordt aangegeven dat dit niet in alle gevallen werkt. Een toetsenbord kost 125.000 Rupia, iets meer dan een tientje. We wagen het er op en kopen een toetsenbord. Eureka, het blijkt te werken. Nu Jan nog informeren dat we de laptop laten repareren (onder garantie) als we terug zijn in Nederland.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten